onsdag 20 januari 2010

Simba hemma efter ingreppet (recept 154)

07:20 träffade vi veterinären och Simba lämnades ensam kvar på det stora djursjukhuset i Bagarmossen.
Sonen erbjöd sig att hämta hem Simba och allt gick bra, väldigt smidigt att ha stora barn som kan ta ansvar!
Till middag åt vi en av min ungdoms paradrätter som är en pastasås med bacon, paprika och crème frahiche. När jag var runt 18 år och bodde i student korridor lagade jag antingen ungspannkaka eller pastasåsen ovan. Vet inte hur det gick till men jag lyckades alltid att äta en hel plåt med pannkaka själv! Tur att jag slutade med det och utvecklade min matlagning.

Pastasås med bacon och paprika
2 röda paprikor
1 grön paprika
2 paket bacon
5dl crème fraiche
svartpeppar
En gnutta salt
Skär paprikan och bacon i 1/2cm stora bitar.
Stek bacon tills det får fin färg.
Häll i paprika och stek en stund häll över crème fraiche och rejält med svartpeppar. Koka upp och smaka av med salt.
Kul att återuppleva min ungdoms mat! Men jag minns det som det smakade godare förr, kanske för att jag var hungrig nästan jämnt men gott var det hur som helst denna kväll också.

Inga kommentarer: